duminică, 12 august 2012

De la yin-yang la Ph şi Raw

Privind alimentaţia sunt multe curente şi opinii. Cu ani şi decenii în urma am trecut prin macrobiotică, alimentaţia vegetariană, cea pe baza încărcăturii energetice a alimentelor, cea săracă în grăsimi, cea disociată, cea cu indice glicemic redus sau cea făra carbohidraţi. Am trecut. În scurte, să zic un anotimp, sau mai lungi perioade. Cu unele doar cochetam iar unui tip de alimentaţie i-am fost fidelă mai mult de un deceniu.
Unele sisteme s-au dovedit doar modă, pe altele poate timpul le va confirma ca fiind căi spre starea de bine, spre sănătate durabilă. Cred că lucrurile sunt atât de interconectate în viaţă încât nu pot spune că modul de a mă hrăni, fizic, mi-a determinat direct starea de sănătate.
Dar n-am zis nimic despre acest capitolul aşa că acum recomand un complet de patru cărţi ce merg în aceeaşi direcţie: echilibrul acido-bazic.
  • Reglaţi-vă echilibrul acido-bazic, o viziune completă de Christopher Vasey, editura Curtea Veche, 2010
  • Dieta Young, miracolul Ph pentru o sănătate perfectă, de R.O.Young şi S.Redford Young, Editura Paralela 45, 2012. Carte care a apărut şi în variante pentru diabetici sau cei ce sufera de obezitate.
  • Detox, Programul revoluţionar de recuperare a capacităţii de autovindecare a organismului, de dr. Alejandro Junger, Editura Paralela 45, 2010;
  • Dieta cu sucuri naturale, slăbire, detoxifiere, tonifiere, sănătate, de Christine Bailey, Editura Litera 2010
Nu descriu sistemele lor, spun doar că merg bine împreună, se completează reciproc şi dau o mai mare senzaţie de libertate a alegerilor. Ceea ce-mi place tare mult. Mă încântă deşi ştiu că senzaţia asta e doar amăgire.
Deşi împreună au un număr serios de pagini, cred că merită efortul de a fi citite şi nu înlocuite cu variantele prescurtate, predigerate, fragmemtate, atât de uşor accesibile pe net. Aşa zisele reţete minune, hocus-pocus!
Filtrez informaţiile, adaptez, asimilez şi naturalizez acest sistem în corpul meu.
Şi sper să şi simplific, să devină o alimentaţie firească, neforţată.
Caut să descopăr simplitatea şi firescul, iau ca temă de spunea Rabindranath Tagore:

"Este simplu să fii fericit, dar e foarte greu să fii simplu".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu