marți, 24 aprilie 2012

Pentru cine scriu?

Ce-i blogul ăsta? Ce-i HER2? Pentru cine scriu, de ce?

Jurnalul unei etape. Pentru mine un timp bulversat şi bulversant. Întâlnirea cu cancerul m-a şocat, mi-a răsturnat linia orizontului. M-a obligat să fac cunoştintă cu o parte din mine, să recunosc că nu ştiu aproape nimic, că înţeleg şi mai puţin. Nu am trăit alături de nimeni o astfel de perioadă, nici din familie, nici prieteni. Cunosc victorioşi, am auzit de învinşi.
M-am simţit aruncată brusc în toiul unei lupte, totul vâjâia în jurul meu. Câmp de război ale cărui reguli nu le ştiu. Obligată să rezist, să învăţ din mers. Asta nu pare prea greu, dar acum e, ca-n poveşti, pe viaţă şi pe moarte.
Şi, de la început, inexplicabil, am simţit că trebuie să am şi experienţa asta. Ca o împăcare.

HER2 sunt nişte receptori aflaţi pe suprafaţa celulelor tumorale, se evidenţiază la biopsie. Unele celule au un număr mai mare de receptori decât normal şi se numesc celule HER2 pozitive. Studiile de specialitate arată că una din cinci femei cu cancer de sân este HER2 pozitivă. Un cancer HER2 pozitiv se dezvoltă mai repede, este vorba despre o formă agresivă. Specialiştii spun că prezintă un risc mai ridicat de metastaze cerebrale şi deces.
Din fericire există tratament.
Herceptin este o terapie adjuvantă pentru pacientele cu cancer de sân HER2 pozitiv, în stadiu incipient. Se administrează după intervenţia chirurgicala şi chimioterapie. "Studiul pentru punerea pe piaţă a Herceptin a demonstrat că folosirea noului medicament după chimioterapia standard reduce riscul reapariţiei cancerului cu 46%, faţă de utilizarea doar a regimului de chimioterapie standard.”
HER2 pozitiv este şi cazul meu.

Scriu în primul rând pentru mine şi cele ca mine. Am simţit nevoia asta din primele zile după operaţie, când m-am aruncat pe internet să-mi "traduc" rezultatele analizelor, să aflu, să aflu, să aflu. M-a ajutat să-mi întregesc oarecum o imagine, să pot pune întrebări prietenelor medici, cumnatei farmaciste. Să înţeleg un limbaj, să fiu oarecum avizată. Eram tare, tare departe de domeniul ăsta, de tot amalgamul lui de trăiri şi stări. Am găsit multe informaţii, de la prospecte de medicamente şi interpretarea rezultatelor analizelor până la experienţe parţiale, adică oprite la un moment dat. Nu ştiu de ce. Un prieten, ce a trecut prin experienţa asta, povestindu-i nemulţumirea mea, mi-a spus că la un moment dat vrei să te detaşezi, am să înţeleg. Am simţit însă nevoia să citesc un story întreg, o poveste reală a modului de a trăi şi percepe viaţa în condiţiile acestui război aprig cu cancerul. Pentru că nu am găsit-o, o scriu eu, promit!
Scriu public, pe blog, şi pentru bărbaţii ce iubesc o femeie cu cancer la sân şi vor să înţeleagă cât mai bine ce i se întâmplă. Şi nu numai.

6 comentarii:

  1. Metoda Gerson sau microbiotica se pare ca dau rezultate foarte bune! Si rugaciunea! Curaj!

    VVG

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Supa Gerson e constant in meniul meu. E buna si sper si folositoare.

      Ștergere
  2. imi poti spune si mie te rog reteta de la supa Gerson?
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Reţeta supei Gerson, îi spune supa Hipocrate:
    - o rădăcină de ţelină medie sau 3-4 fire
    - o rădăcină medie de pătrunjel
    - două fire mici sau unul mare de praz sau, în lipsă, două cepe mici
    - două cepe medii
    - usturoi după gust - poate fi strivit crud în supa caldă în loc să fie fiert
    - 750g -1kg roşii
    - 500g cartofi
    Se spală bine legumele, preferabil cultivate bio, se taie felii sau cuburi. Se pun într-o oală şi se acoperă cu apă, se dă într-un clocot apoi focul se lasă mic ca să fiarbă bine. Eu o mănânc şi aşa dar dl. Gerson zice să o pasăm. Sunt permise următoarele condimente, în cantităţi mici: anason, frunze de dafin, coriandru, mărar, fenicul, nucşoară, măghiran, şofran, salvie, măcriş, cimbrişor, tarhon şi cimbru. Mie îmi place şi cu puţin ghimbir.
    Vă daţi seama câte supe diferite putem face!
    Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Din luna mai,cand navigand pe internet am descoperit blogul tau,urmaresc cu interes tot ce scrii.Te felicit pentru initiativa ta si iti doresc din tot sufletul sa ai putere si curaj suficient sa treci peste aceasta perioada.
    Suntem in aceeasi ''barca'' eu fiind diagnosticata in ianuarie 2012.Am terminat chimioterapia in iunie iar maine termin si cele 30 sedinte de radioterapie.Am 39 de ani si sunt mama a doi baieti(4 si 12 ani) minunati.
    Si eu am citit km de carti si ma aflu intr-o perioada de tatonare.Mi-ar face mare placere sa discutam in particular(iti pot da numarul meu de telefon) mai mult si mai multe daca si tu vei simti ca poti si vrei.
    Pana atunci iti doresc tot ce imi doresc si mie draga Cristina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea,
      Să fim sănătoase şi încet, încet să se demonstreze ca povestea asta este vindecabilă. Adresa mea de email este cristina_turlea@yahoo.com. Poate n-am să-ţi răspund imediat, intru destul de rar pe net, cam o dată pe săptămână.
      Iţi doresc mult bine, încredere şi răbdare. Aştept mesajul tău.

      Ștergere